Corona - update 24 maart

Dinsdag, 24 maart 2020

Op maandag 23 maart jl. maakte het kabinet bekend dat tenminste tot en met 1 juni alle evenementen – ongeacht groepsgrootte, aard en doel – verboden zijn. Hieronder vallen dus ook viswedstrijden, wedstrijdtrainingen, beurzen, cursussen, ledenvergaderingen en andere evenementen binnen de sportvisserij.

Hengelsportvereniging voorwaarts stuurt aan op naleving van deze aangescherpte regels, omdat we net als iedereen willen bijdragen aan de bestrijding van het corona-virus. Sportvissers die toch willen gaan vissen om een frisse neus te halen, krijgen van Sportvisserij Nederland het dringende verzoek om de volgende richtlijnen in acht te nemen:

Ga in je eentje vissen, ook als je met een boot het water opgaat.
Kies je stekken liefst in landelijk gebied, zodat je weinig andere mensen tegenkomt.
Houd je te allen tijde aan de minimale afstand van 1,5 meter.

Het is mogelijk dat er per gemeente andere regels gelden. Als er vanuit gemeente Smallingerland anders wordt besloten laten wij jullie dit zo snel mogelijk weten.

Dat de regels op dit moment zwaar voelen, is niet voor niets: ze zijn van groot belang voor onszelf en voor anderen. Houd je er dus aan en blijf gezond, dan kunnen we hopelijk snel weer als vanouds sportvissen.

Het laatste nieuws m.b.t. corona en sportvisserij lees je altijd op onze website. Als je nog vragen hebt horen wij dit graag.