Vijvers Smallingerland

De visrechten voor de gemeentelijke visvijvers in gemeente Smallingerland zijn overgedragen aan hengelsportvereniging Voorwaarts.

Leden van de vereniging mogen met hun gewone visakte (de landelijke VISpas) nu ook in deze gemeentelijke wateren vissen. Ook inwoners van Smallingerland die niet in het bezit zijn van de VISpas kunnen voorlopig, na aanschaf van een lokale vergunning bij de hengelsportwinkeliers, vissen in de vijvers. Naast het in bezit hebben van de juiste VISpas of vergunning en de daaraan verbonden voorwaarden, zijn er de volgende bepalingen:

Het is sportvissers verboden:

• in de taluds kuilen, zogenaamde zitjes en dergelijke te maken;
  • schade toe te brengen aan hekken en afrasteringen;
  • vuren te stoken en afval achter te laten;
  • te vissen van 1 uur na zonsondergang tot 1 uur voor zonsopkomst;
  • snoek, snoekbaars en karper voorhanden te hebben; deze vissen moeten onmiddellijk na vangst levend worden teruggezet;
  • zoetwatervissen mee te nemen, met uitzondering van maximaal 30 voorns. Het tijdelijk levend bewaren van gevangen zoetwatervissen in een leefnet mag wel.

Wilt u exact weten in welke vijvers u mag vissen, maak dan gebruik van de visplanner: http://www.visplanner.nl/