Smallingerland European City of Sport 2020

Donderdag, 23 januari 2020

Smallingerland krijgt de titel ...

EUROPEAN CITY OF SPORT 2020

De gemeente Smallingerland ontving het heugelijk bericht dat ACES positief besloten heeft over Smallingerland als European City of Sport 2020.

Nadat het college deze zomer haar ambitie voor de kandidatuur bevestigde, bracht de auditcommissie van ACES Europe op 26 september jl. een werkbezoek aan Smallingerland. De commissie is van mening dat Smallingerland een mooi voorbeeld is waarin het sportbeleid goed geïntegreerd is op diverse gebieden zoals gezondheid, bewegen, onderwijs en inclusie. Daarnaast beschikt Smallingerland over een ruim aanbod van sportaccommodaties. Dit alles komt overeen met de doelen van ACES Europe.

De titel zegt niet zoveel, wel wat de gemeente én sportverenigingen ermee gaan doen. De uitgangspunten zijn:
- Verbinden
- Samenwerken
- Gezamenlijk optrekken
- Plezier in Sporten en Bewegen
- Sporten voor iedereen
- Sport als middel
- Sociaal en maatschappelijk belang
- Stimuleren om te bewegen

En vooral 'Tegearre foar in sûne mienskip' Hier werken we als vereniging natuurlijk graag aan mee, jij ook?