ZomerVISkaravaan 2023 komt naar Drachten

Dinsdag, 11 april 2023

Deelnemen aan de ZomerVISkaravaan 2023 is de unieke kans om kinderen kennis te laten maken met en te begeleiden bij het verantwoord vissen. Daarnaast geef je ook jouw vereniging meer lokale bekendheid.

Ook deze zomer organiseren Sportvisserij Nederland en de Sportvisserij federaties in samenwerking met lokale hengelsportverenigingen de ZomerVISkaravaan. In de eerste drie en de laatste drie weken van de zomervakantie worden op meerdere locaties verspreid over heel Nederland, ééndaagse events voor kids georganiseerd. Tijdens deze ééndaagse events wordt het sportvissen gestimuleerd als leuk en gezond en beleefd kan worden in de directe woonomgeving.

Op ieder event worden tussen 9:30 en 14:30 uur diverse activiteiten georganiseerd. Onder andere het maken van een vissentuigje, leren behandelen en juist onthaken van een gevangen vis, leren werpen op targets, zelf een visje vangen en eventueel in gevecht gaan met grote vissen op de visdrilsimulator.

Kennismaking en begeleiden jeugd
Het doel van de ZomerVISkaravaan is om kinderen in hun directe woonomgeving kennis te laten maken met en te begeleiden bij het vissen. Tevens wordt daarmee door promotie de zichtbaarheid/bekendheid van de lokale hengelsportvereniging vergroot.

Waarom deelnemen als HSV?
Allereerst: deelname is geheel grátis!
Jouw vereniging te profileren als actieve sportvereniging in jouw stad of dorp;
Centraal staat beleving van de sportvisserij, buiten en in de natuur;
Publiciteit en promotie voor de sportvisserij naar de samenleving voor acceptatie van de hengelsport breed gedragen te houden in de maatschappij;
Kinderen t/m 14 jaar te enthousiasmeren met en te begeleiden bij het sportvissen aan de waterkant;
Werven en vervolgens binden van jeugd waarbij alle deelnemende kinderen worden geregistreerd en hiervan 10% lid wordt;
Het enthousiasmeren en betrekken van begeleidende (groot)ouders voor het sportvissen en/of als vrijwilliger.